En ikonisk sportsvogn, Toyota GR Supra
GR Supra er bygget på erfaring fra TOYOTA GAZOO RACING,og det har skabt en førsteklasses sportsvogn
Inspireret af mere end 50 års historisk arv gør den nye Toyota Supra GR til den mest supreme til dato! Baseret på motorsportsteknologi i verdensklasse, opnår man de optimale køreegenskaber og en perfekt vægt mellem for- og bagaksler. Luftmodstanden er intet problem, grundet det karakteristiske "double-bubble" tag.
Den perfekte balance mellem fleksibilitet og stabilitet er opnået i Toyotas GR Supra, som har et forhold mellem akselafstanden og sporvidden på 1,55. (optimale forhold er mellem 1,5 og 1,6) Udfordringer på vejen er derfor intet problem, for den nye Supra.

Genveje omkring Toyota Supra
Vælg mellem to fantastiske motorer
Vælg mellem en seks-cylindrede 3.0-liters rækkemotor eller en lettere firecylindret 2.0-liters turbomotor.
2.0-liters turbomotor med 258 hestekræfter
Pris fra 789.990 kr.
2.0-liters motoren kommer med 255 hestekræfter, et drejningsmoment på 400 Nm allerede fra 1.550 omdrejninger og tre forskellige udstyrsvarianter til programmet.
GR Supra 2.0 kommer i tre forskellige udstyrsudgaver: Live, Sport og Premium. Fælles for dem alle er, at de byder på en samlet pakke til entusiaster, der vægter styling, præstationer, lyd og værdi for pengene højest.
3.0-liters benzinmotor med 340 hestekræfter
Pris fra 1.029.900 kr.
Den 3.0-liters sekscylindret udgave med 340 hestekræfter, et drejningsmoment på 500 Nm, og går fra 0-100 km/t på 4,3 sekunder!
GR Supra 3.0 kommer i en udstyrs spækket variant kaldet Premium, her har du ALT i udstyr. Denne variant er til dig, som bare vil have det absolut bedste og hurtigste.
Se billeder af Toyota Supra i mediegalleriet

- Motor
- Antal cylindre - 4 / 6
- Indsprøjning - Direct injection
- Slagvolumen, ccm - 1998 ccm
- Boring x slaglængde (mm x mm) - 82 x 94.6 mm
- Kompressionsforhold - 10.2:1
- Drejningsmoment - 400/- Nm@rpm
-
Motorkraft - 258 hk
-
Præstationer
-
Km/t - 250 km/t
-
Acceleration 0-100 km/t - 5.2 sekunder
-
-
Vægte
-
Køreklar vægt - 1395 kg
-
Totalvægt - 1710 kg
-
-
Ophæng/Undervogn
-
Ophæng front - MacPherson strut
-
Ophæng bag - Multi-link
-
- Længde (mm) - 4379 mm
-
Antal døre - 2
-
Bredde (mm) - 1854 mm
-
Højde (mm) - 1299 mm
-
Akselafstand (mm) - 2470 mm
-
Sporvidde, for, mm - 1594 mm
-
Sporvidde, bag (mm) - 1589 mm
Udstyrsniveauer
2.0 LIVE
- 18” alufælge
- LED forlygter
- LED baglygter
- Sidespejle, el-justerbare, opvarmlige og nedblændelige
- Bakkamera
- Nøglefri adgang og start
- Fuldautomatisk klimaanlæg, 2 zonet
- Automatisk nedblændeligt bakspejl
- Sportssæder
- Lændestøtte, elektrisk (fører- og
passagersæde) - Sædevarme
- Sædeindtræk i Alcantara
- 6.5” multimediadisplay
- Bluetooth
- Toyota Safety Sense
- Pre Collision System
- Fartpilot
- Advarsel for vognbaneskift
- Vejskiltegenkendelse
2.0 SPORT
inkl. 2.0 LIVE-udstyr
- 8.8” multimediaskærm
- Navigation
- Connected Services
- Aktivt differentiale
- Adaptiv variabel undervogn
- Sportsbremser
- Røde bremsekalibre
2.0 PREMIUM
inkl. 2.0 SPORT-udstyr
- Sædeindtræk i læder
- El-justerbare forsæder m. memory
- JBL lydsystem
- Head-up display
- Trådløs smartphone oplader
3.0 PREMIUM
inkl. 2.0 PREMIUM-udstyr
- Adaptiv fartpilot
- Vognbaneassistent
- LED High forlygter
- Blind Spot Monitor
- Sportsudstødning
*Der tages forbehold for fejl og mangler.
Supra - legendarisk sportsvogn fra Toyota - Bygget siden 1978
- A40 (1978–1981)
- A60 (1981–1986)
- A70 (1986–1993)
- A80 (1993–2002)
- A90 (2019-
Det blev til i alt fire generationer af den berømte sportsvogn, men nu er Toyota klar til at introducere en helt ny og femte generation.
Et af kendetegnene ved Supra har altid været frontmotor og baghjulstræk. Fjerde og hidtil seneste generation, der blev introduceret i 1993, var den mest kraftfulde Toyota nogensinde med sine 326 hestekræfter. Den står også som en af de mest succesfulde i motorsport, da den hele fire gange vandt GT500-klassen i det japanske GT Racing mesterskab – i dag kendt som Super GT serien.
Supras ry steg i takt med dens mange succesfulde optrædener i motorsportsregi, og et sportsvognsikon var for alvor født.