Ny Toyota Yaris kommer i 2020, en helt ny model og med markante forbedringer.

Den nye Toyota Yaris får et markant facelift. Den nye Yaris kommer med forbedrede køreegenskaber og komfort. Den er her efter sommerferien næste år!

Den nye Toyota Yaris er bygget på den nye GA-B platform. Platformen er bygget på Toyotas TNGA (Toyota New Global Architecture) teknologi, som de sidste par år har skabt en ændring i kørsel, håndtering og styling af mange af de nye Toyota modeller. 

Yaris bliver mindre! Længden bliver reduceret med 5 mm og 40 mm i højden. Til gengæld får den nye Yaris forbedrede manøvreegenskaber, ved at øge akselafstanden med 50mm. Den nye Yaris har også et bedre udsyn og mere plads i kabinen, da skafthøjden bliver reduceret med 40 mm i højden.

Det nye design, har nye runde former og skarpe linjer, som giver en fornemmelse af bevægelse og smidighed.  Fronten har fået et fået en nyt og moderne design, med en gitter-front, som starter under det centrale Toyota emblem. Designet skal give Yaris en "sporty"-feeling.  Lygterne både for og bag, ligner Toyotas C-HR. Kørelyset er som standard med LED-belysning og selve blinklyset, vil ændrer sig efter dagslyset. 

Hele designet er blevet mere smart, moderne og dramatisk.

Den nye Yaris får kabinebelysning og 10-tommer head-up display!

Dørpanelerne kommer med en ny filt-beklædning, så instrumentpanelet får en blød berørings-overflade. Den nye overflade medvirker også til, at skabe en varm atmosfære i kabinen.  Tyngdepunktet i den nye Yaris er sænket med 15 mm og det gør, at føreren sidder mere sænket i forhold til den nuværende Yaris. Det nye førersæde vil dog komme med en 6 graders tilt og et rat som er tættere placeret føreren. Det lave tyngdepunkt, tilt-funktionen og rattet placering, skal skabe de optimale betingelser for håndteringen af bilen.

Generelt har designet fået en helt ny betydning i Yaris. Farver, belysning, figurer, mønstre og betjeningen har været omdrejningspunkt for designet af den nye Yaris. 

Cock-pittet er udviklet omkring et: ”hænder på hjulet, øjne på vejen” princip. Den nye Yaris skal præsenterer information tydeligt for føreren.

Yaris nye måde at præsenterer information på:

  1. Den centrale Toyota Touch-skærm
  2. En TFT-multi-informationsdisplay i instrumentrummet.
  3. En ny 10-tommer farve head-up display i forruden inden for førerens synsfelt. Displayet projicere vigtig kørselsdata såsom navigationsmeddelelser, hastighedsgrænser og advarsler til føreren.

Den nye Yaris kommer selvfølgelig med den nyeste teknologi blandt andet: trådløs oplader til smartphone, opvarmet rat, speciel kabinebelysning, og meget mere.

En ny hybridmotor og forbedret undervogn.

Toyota Yaris kommer med en ny 1,5 Hybrid benzinmotor, som er mere responsiv og effektiv.

Hybridsystemet har en ny 1,5 Dynamic Force-tre-cylindere Atkinson-cyklus benzinmotor med variabel ventiltid. Det reducerer intern friktion og mekanisk energi-tab til forskel fra forrige hybridmotor, samtidig med at det optimere forbrændings-ydelsen.

Den nye motor har verdens hurtigste forbrændingshastighed, som er med til at understøtte et højt omdrejningsmoment ved lave hastigheder. Den nye hybridmotor er udstyret med et nyt balancemodul, der reducere motorstøj og vibrationer i den nye Yaris. Den nye hybridmotor leverer op til 40% termisk-energi, og det er med til at skabe en forbedring på op til 20% i brændstoføkonomi og CO2-emissioner, i forhold til den tidligere Yaris model.

Et nyt lithium-ion hybridbatteri erstatter det gamle nickel batteri. Det medvirker til en kraftigere acceleration og muligheden for, at køre på ren el med en hastighed på op til 130 km/t. Det nye batteri er derudover 27 % lettere end det gamle, og bidrager til, at den nye Yaris Hybrid samlet set bliver 20 kg lettere. Den nye Yaris vil udover 1.5-liters hybridmotoren også kunne fås med en ny udviklet tre-cylindre 1.5-liters benzinmotor, uden hybrid, samt en tre-cylindre 1.0-liters benzinmotor.

Bilens chassis er gjort stivere og dermed mere vridningsstabilt. Frontstiverne er fra MacPherson har fået reduceret deres friktion. GA-B-platformen har muliggjort en markant stigning i korpsstivhed, hvilket fremmer køretøjets stabilitet og kørekomfort sammen med lavere støj- og vibrationsniveauer. Platformens arkitektur og overkroppen er optimeret med strategiske forstærkninger i kappen, bagerste søjle, tunnel og bageste struktur og bageste styrehus og et stivere instrumentpanel.

Sikkerheden er i førersædet!

Sikkerheden i den nye Yaris bliver bedre end nogensinde før og er formentlig stærkest af alle i klassen! Yaris er blevet designet til, at være verdens sikreste bil i den kompakte miniklasse. Yaris vil havde den næste generation af Toyotas Safety Sense, her vil man blandt andet have:

  • Adaptiv fartpilot
  • Vejbaneassistent
  • Automatisk nødbremse for biler og fodgængere i dagslys og mørke 
  • Automatisk nødbremse for cyklister i dagslys

Endelig er Yaris udviklet til, at kunne opnå den bedste førerbeskyttelse, når sikkerhedskravene skærpes yderligere fra 2020. For eksempel vil den nye Yaris være den første bil i den kompakte minibilklasse, der får airbag mellem forsæderne for bedre beskyttelse i tilfælde af en sidekollission.

1/1

Denne side benytter cookies for at forbedre brugeroplevelsen. Læs mere her.

OK