Til Menu  

 

Toyota Skive - Fritz Dahl Biler er nu en del af STS Biler

Europarekord hos STS Biler

02-03-2018 13:11:00

Da Toyota-forhandleren STS Biler A/S i Holstebro i fjor blev hædret som årets bedste forhandler for femte år i træk, var det en tangering af europarekorden. Hæderen tilfalder hvert år den forhandler som har ydet den bedste kundeservice i det pågældende land. STS Biler kan på ny skrive sig i historiebøgerne. De er nemlig for sjette år i træk kåret som nummer et på kundeservice blandt alle Toyota-forhandlere i Danmark.

Ejgild Christensen, der er direktør for STS Biler A/S, modtog igår både hæder og et indrammet diplom fra Klaus Frederiksen, Eftermarkedsdirektør hos Toyota Danmark.

”Jeg er dybt imponeret over mine medarbejdere, der til trods for en stadig flere udfordrende opgaver med blandt andet ændringer i afgifter, alligevel har formået at holde det ekstremt høje niveau og sikret sig Ichiban-prisen for sjette år i træk”, siger en tydelig stolt Ejgild Christensen.

STS Biler A/S har forretninger i Herning, Ikast, Lemvig, Holstebro og pr. 1. April er de også forhandler i Skive. Men det er altså medarbejderne i Holstebro, der nu sjette år i træk har modtaget den fineste hæder i Toyotas europæiske Ichiban-konkurrence for høj kundetilfredshed.

STS Biler indtager flere podiepladser

Kollegerne hos STS Biler A/S i Ikast kan dog også bryste sig med at yde en ekstra høj kundeservice. De blev nemlig placeret på tredjepladsen. Femtepladsen blev indtaget af Fritz Dahl Biler i Skive, som pr. 1. April bliver en del af STS Biler A/S.

”Vi er utrolig stolte af at have 2, snart 3 huse i top 5 i år. At Fritz bliver nr. 5, bekræfter os i den grad i at deres holderinger og tilgang til kunderne matcher vores værdier.” udtager Ejgild Christensen.

”Vi har altid stort fokus på at videreuddanne vores personale, så de hele tiden kan levere den bedst mulige service overfor vores kunder. Samtidig forhandler vi udelukkende Toyota-biler, hvilket betyder, at vi har fokus på kun ét mærke og mærkets værdier. Det gør, at vi formentlig har lettere ved at efterleve Toyotas høje fokus på kundetilfredshed, end hvis vi også forhandlede andre bilmærker”, forklarer Ejgild Christensen.

Ichiban-prisen anerkender, at man til fulde efterlever Toyotas filosofi om at sætte kunden først, og uddeles over hele Europa til én forhandler i hvert land en gang om året.

Enestående kundeservice og høj kundetilfredshed er nogle af Toyotas vigtigste fokusområder, hvilket da også skinner igennem i FDM’s AutoIndex, hvor den japanske bilgigant 15 år i træk har været det bilmærke i Danmark, der har de mest tilfredse kunder hos forhandleren og på værkstedet blandt samtlige bilmærker.

Ichiban er i øvrigt et japansk ord lånt fra ”Okyakusama Ichiban”, der betyder ”kunderne først”.